Locaties Kleinschalig opdrachtgeverschap

Door Ahmet Karateke op 25 juni 2015

PvdA Velsen is verheugd en staat positief tegenover het Kleinschalig Opdrachtgeverschap. Deze vorm van collectief particulier Opdrachtgeverschap geeft Velsenaren op een drietal locaties de mogelijkheid om hun eigen woning met creativiteit te bouwen. Dit wordt mogelijk doordat binnen de kaders, welstandsvrij gebouwd kan worden.

De voorinvestering voor deze locaties is per locatie hoger dan 200.000 euro, en hierover dienen wij onze eventuele wensen en bedenkingen kenbaar te maken alvorens een definitief besluit genomen kan worden.

Met de investering kunnen we als gemeente circa 40 a 50 kavels op de markt te zetten, in eerste instantie grondkavels ook wel kluskavels in de verkoop zetten zodat particulieren hun eigen woning kunnen bouwen.  De locaties die nu voor de pilot zijn onderzocht op haalbaarheid zijn:
– Locatie IJmuiden, Snippenbos  ( 16 tot 25 bouwkavels);
– Locatie Ijmuiden, Eksterlaan 8 (8 kluswoningen).
– Locatie Driehuis, Van den Vondellaan 1 ( 3 bouwkavels);

Wij de PvdA Velsen onderschrijft het verminderen van de regeldruk. Wel maken wij ons zorgen over de planning, is de planning wel realistisch? reactie van de portefeuillehouder is ‘..de planning is een planning en zal geactualiseerd worden tijdens het proces’

Verder zien wij dat de woningmarkt zich de afgelopen jaren van een aanbodgerichte naar een vraaggericht markt verschoven, het inspelen middels kleinschalig opdrachtgeverschap geeft mogelijkheden.  Het maatschappelijk belang en de impuls die we hiermee kunnen geven is goed voor Velsen.

Tot slot voorzitter, de PvdA Velsen heeft alle vertrouwen in dat dit traject zorgvuldig wordt doorlopen en wenst het college succes toe tot realisatie van de locaties Kleinschalig Opdrachtgeverschap.

Ahmet Karateke

Wie ben je? “Ik ben Ahmet Karateke, bijna 42 jaar en woon mijn hele leven al in Velsen. Mijn middelbare schoolcarrière heb ik doorlopen op de Icthus College in IJmuiden en later vanwege de verhuizing in Driehuis.  Ben getrouwd en vader van twee dochters waarbij werk mijn passie is en verder houd ik van fietsen

Meer over Ahmet Karateke