Velsen is de plek voor evenementen

31 januari 2022

‘Wat was het leuk die cultuurnacht. Met z’n allen op de fiets door heel Velsen.’ Dat hoorden we laatst van een groepje Velsenaren. Ook uit onze poll op Facebook bleek dat Velsenaren de cultuurnacht missen. Corona heeft een tijd lang roet in het eten gegooid, maar PvdA Velsen hoopt snel weer de bekende evenementen terug te zien.

‘In recreatiegebied Spaarnwoude zijn jaarlijks verschillende festivals en evenementen. Hier komen grote groepen mensen vanuit het hele land op af. We zijn blij met deze prachtige festivallocatie, maar hebben ook oog voor de omwonenden en de overlast die de evenementen kunnen veroorzaken.’ Dit staat in ons verkiezingsprogramma.

Wij willen de evenementen graag terug, maar niet verder uitbreiden. Natuur is ook belangrijk en er zijn in de rest van Velsen nog voldoende mogelijkheden. Denk aan de cultuurnacht, parksessies en ontdek Velsen. We hebben een unieke gemeente die zichzelf mag laten zien.