PvdA Velsen draagt Ahmet Karateke voor als wethouderskandidaat!

19 april 2024

PvdA Velsen draagt Ahmet Karateke voor als wethouderskandidaat

Diep geworteld in de Velsense gemeenschap en al ruim 10 jaar actief in de Velsense politiek voor de PvdA. Ahmet Karateke is de ideale wethouders kandidaat voor de PvdA Velsen. Sociaal betrokken vanuit een warm en rood hart voor de gemeente, zet hij zich als politicus al lange tijd in voor kansengelijkheid en een leefbaar Velsen voor iedereen.

Dat de partij juist Karateke naar voren schuift is geen verrassing. ‘Als iemand weet wat er in de samenleving speelt en betrokken is bij de diverse inwonersgroepen, is het Ahmet’, aldus zijn fractie. Zijn politieke carrière is voortgekomen vanuit een grote maatschappelijke betrokkenheid. Met die betrokkenheid bij de samenleving gelooft Karateke zijn eigen kleur te kunnen geven aan het ambt van wethouder.

Wie in Velsen kent Ahmet niet? Een betrokken PvdA-politicus met een groot hart. Op zijn vrije zaterdag fietst hij de gemeente door om in gesprek te gaan met inwoners. Hij heeft zijn voelsprieten uitstaan en spreekt met jongeren, wijkbewoners en andere groepen in de samenleving om te weten wat er speelt en leeft onder de mensen. Karateke heeft oprechte interesse in mensen. Zijn wens voor Velsen is dan ook een grotere onderlinge betrokkenheid.

Naast 10 jaar raadservaring, waarvan de laatste twee jaar als fractievoorzitter, heeft Karateke ook ruime werkervaring in een politieke omgeving. Hij heeft de politiek daarmee goed in de vingers. In het Amsterdamse geeft hij als manager leiding aan de ICT-afdelingen inkoop, contract- en leveranciersmanagement en lead buyer. Een functie van waaruit hij in nauw contact staat met de Amsterdamse bestuurders die gaan over deze domeinen. Een goed beeld van wat het ambt van wethouder inhoudt, heeft hij dus zeker.

Met Karateke hoopt de PvdA Velsen opnieuw een sociaal geluid aan het college toe te voegen. Iemand die sterk staat voor het sociaal domein en het jeugdbeleid in de gemeente. Iemand voor wie kansengelijkheid voorop staat en iemand die bestuurt met eerst het hart en dan het hoofd.

Foto’s: © Mark Sassen © United Photos/Toussaint Kluiters

IJmuider Courant:
Geboren en getogen IJmuidenaar Ahmet Karateke kandidaat-wethouder namens de PvdA