Terugblik buurt- en zwerfvuilacties

27 februari 2018

PvdA Velsen heeft zich de afgelopen weken laten zien in Velsen.  Zaterdag 17 februari 2018 bezocht de PvdA Santpoort-Noord om in gesprek te gaan met bewoners. Het dorpse karakter maakt dat bewoners er met plezier wonen. Ze kennen elkaar en er worden gemeenschappelijke acties ondernomen. Ook individuele acties bevestigen de band die de bewoners met elkaar hebben. Zo bakt een buurman regelmatig een visje voor z’n straatgenoten. En de actie van een bewoners die regelmatig op pad gaat om zwerfvuil op te ruimen is een prachtig initiatief. Natuurlijk waren ook punten van kritiek. De kruising Burgemeester Weertsplantsoen en de Hagelingerweg werd genoemd, en ook de wat luidruchtige muziek van horecagelegenheden werd onder de aandacht gebracht.

Zaterdag 24 februari heeft de PvdA Velsen zwerfvuil opgeruimd. In het verkiezingsprogramma pleit de partij voor leefbare wijken waar mensen zich thuis voelen. Veiligheid is daarvoor een noodzaak. Maar ook dat alles schoon en heel is. In dat kader is zwerfvuil de partij een doorn in het oog. Het is dan ook triest om te moeten constateren dat nog zovele mensen hun rommel gewoon op straat gooien. Vooral op plekken waar de wind vrij spel heeft, lijkt het soms net een vuilstortplaats.

PvdA Velsen was bijzonder blij met de hulp van twee bekende ‘zwerfafval-strijders’ uit Velsen: IJmuider Courant-columniste Arita Immerzeel en haar man Dick. Door hun ervaring en deskundigheid zetten de actieve PvdA-leden een tandje extra bij. Dat vertaalde zich uit, want veel bewoners en voorbijgangers complimenteerden de PvdA met deze actie.  Wordt vervolgd!