Persbericht: Formatie in Velsen begonnen

2 mei 2018

De PvdA doet mee met de coalitiebesprekingen. Onderstaande bericht is van de formateur Bram Diepstraten, waarin hij de wethouder kandidaten voorstelt.  Wij zijn trots op onze kandidaat: Marianne Steijn.

“De formatie in Velsen is van start gegaan met een bijeenkomst van de beoogde collegepartijen op dinsdag 1 mei. In een goede en open sfeer hebben fractievoorzitters en kandidaat-wethouders besproken hoe te komen tot een collegeprogramma. Basis daarvoor is het proces dat formateur Bram Diepstraten afgelopen donderdag na afloop van de raadsvergadering presenteerde. De beoogde collegepartijen bevestigden nogmaals dat het raadsakkoord de basis legt voor het collegeprogramma. De raad is in eerste instantie inhoudelijk aan zet.

Naast het gesprek over het collegeprogramma, noemden alle partijen hun kandidaat-wethouder. Voor Velsen Lokaal is Bram Diepstraten kandidaat-wethouder. Voor de VVD is dat Jeroen Verwoort. De LGV schuift Floor Bal naar voren en GroenLinks kiest voor Sebastian Dinjens. Tot slot is Marianne Steijn kandidaat voor de PvdA. Formateur Bram Diepstraten: “Ik ben er trots op dat we met deze club van mensen verder kunnen praten over het collegeprogramma. We hebben een mooie mix van mensen en kwaliteiten. Ik zie verschillende achtergronden in ons toekomstige team, ervaring, frisse blikken van buiten en verbondenheid met de gemeenschappen van alle kernen. Daarom kijk ik er enorm naar uit om verder te praten en het raadsakkoord uit te werken in een collegeprogramma”.

Op 10 mei komen de beoogde collegepartijen opnieuw bij elkaar.”

Waar ben je naar op zoek?