Campagne aftrap Groenlinks-PvdA

16 september 2023

Ook in de gemeente Velsen hebben GroenLinks en PvdA de campagne afgetrapt voor de komende Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.

De lokale afdelingen van beide partijen deden dat met een gezamenlijke actie op zaterdag 16 september, op het strand bij IJmuiderslag.

Deze zaterdag stond in het teken van de jaarlijkse World Cleanup Day, dit is dé grootste jaarlijkse opschoonactie ter wereld. Een ploeg van ruim tien bestuursleden, gemeenteraadsleden en andere leden van GroenLinks en PvdA gingen samen aan de slag om het strand langs de vloedlijn schoon te maken. Ze deden dat onder begeleiding van een strandgids van de natuurorganisatie ‘Het groene strand’. Ieder team van 2 vrijwilligers, één PvdA en één GroenLinks, kreeg een jutezak mee en ging op het strand van alles verzamelen. Alles wat maar opviel, maar natuurlijk ook veel afval zoals plastic, hoogovenslakken en sigarettenfilters.

De GroenLinksers en PvdA’ers gingen zelf kijken op de zoekkaart wat ze hadden gevonden en de strandgids gaf aanvullende uitleg. De deelnemers kregen zo een hele andere kijk op wat er op het strand ligt en wat voor invloed dat heeft op onze omringende natuur. Tijdens deze dag zijn er samen plannen gemaakt, dit belooft een mooie campagne te worden!

#World Cleanup Day #Velsen