Verslag PvdA in de Buurt-actie: Santpoort-Noord

Door Voorzitter (Vacant) op 18 februari 2018

Gisteren bezocht de PvdA een zonovergoten Santpoort-Noord. Voordat we op pad gingen werd onze herkenbare rode jas bij De Wildeman door de voorzitter van de Harddraverijvereniging Bas Kuntz voorzien van een sticker van het jaarlijkse dorpsfeest Santpoort. Een feest waar we natuurlijk graag reclame voor maken.

Met rode rozen in de hand bezochten we het gebied in en rond het Burgemeester Weertplantsoen. Na de eerste roos uitgedeeld te hebben bij de viskraam gingen we in gesprek met de bewoners. Veel prettige gesprekken met veelal tevreden mensen volgden. Het dorpse karakter van Santpoort-Noord maakt dat zij er met plezier wonen. Veel bewoners kennen elkaar en in de straten worden gemeenschappelijke acties ondernomen.

Maar ook individuele acties bevestigen de band die de bewoners met elkaar hebben. Zo bakt een buurman regelmatig een visje voor zijn straatgenoten. Ook de actie van een bewoner die regelmatig op pad gaat om zwerfvuil op te ruimen is een prachtig initiatief om de buurt mooi te houden.

Natuurlijk hoorden we ook wel punten van kritiek. De kruising Burgemeester Weetplantsoen en de Hagelingerweg werd uiteraard genoemd, maar ook de wat luidruchtige muziek van het nieuwe restaurant in de voormalige ABNAMRO-bank werd onder onze aandacht gebracht.

Al met al een geslaagde dag, waarbij we een goed beeld hebben gekregen van en over de bewoners van dit stukje Velsen.