Ombudsteam

Op de nieuwjaarsreceptie van de PvdA Velsen is een nieuw initiatief van de lokale afdeling gelanceerd. Het PvdA Ombudsteam Velsen. “Het zit in onze genen om mensen te helpen die het even zelf niet kunnen” zei voorzitter Aris Blok.

In Nederland heeft al meer dan 140 PvdA afdelingen een ombudsteam. Niet alleen de afdelingen, maar ook de provinciale Statenfractie en de tweede Kamerfractie hebben een ombudsteam. Mensen kunnen de PvdA bellen als men vastloopt in de overheidsregels. Waar nodig kunnen we een probleem op drie bestuursniveaus insteken.

Door het instellen van een Ombudsteam heeft de afdeling een instrument gecreëerd om zichtbaar te zijn voor mensen die hulp kunnen gebruiken bij het oplossen van problemen. Naast het bieden van hulp wil de PvdA structurele oplossingen zoeken voor deze problemen.

Wat het ombudsteam niet gaan doen, is zich bemoeien met actuele politieke onderwerpen. Dat laten we gewoon bij onze gemeenteraadsfractie.

Het ombudsteam is te bereiken via een telefoonnummer 06-14164015

Hierop is een bericht geplaatst dat (op werkdagen) dezelfde dag nog contact wordt opgenomen met de beller.