PvdA wil jaarlijkse evaluatie van het veiligheidsbeleid

Door Ahmet Karateke op 16 september 2022

PvdA Velsen wil jaarlijkse evaluatie van het veiligheidsbeleid – Veilig in Velsen!

Veiligheid in onze dorpskernen draagt bij aan leefbaarheid, leef- en woongenot van onze inwoners en ondernemers dat vinden wij als PvdA belangrijk. Ook de veiligheid achter de voordeur is voor ons een aandachtspunt voor de komende jaren.

Deze week hebben we in de gemeenteraad gesproken over het veiligheidsbeleid in Velsen van de afgelopen jaren. De afgelopen jaren zijn er naar de mening van de PvdA vooral informatieve bijeenkomsten geweest en weinig bijeenkomsten om te praten over het veiligheidsbeleid en de prioriteiten.

Wat wij als PvdA Velsen graag in de nieuwe kadernota terug willen zien is dat we de kadernota jaarlijks gaan evalueren, jaarlijks stil staan bij de gestelde prioriteiten. Dan kunnen we als raad flexibel inspelen op de ontwikkelingen, bijsturen daar waar nodig . Dat is in de afgelopen jaren niet goed uit de verf gekomen.

Wij waarderen de inzet op de thema ‘Zorg & Veiligheid’ hier gaat het om de aanpak van personen met verward gedrag die overlast veroorzaken, woonoverlast, verslavingsproblematiek, huiselijk geweld en de aanpak van jeugdoverlast en -criminaliteit. Wij zien hier graag gerichte inzet op terug voor de komende jaren.

Ook de inzet van Jeugdboa’s komt terug, wij zien dat ze in de dorpskernen zichtbaarder zijn. We horen positieve signalen van onze inwoners. Het inzetten op verminderen van jeugdoverlast en het tegengaan van het afglijden naar crimininaliteit, de zogenaamde ‘criminele aanwas’ dient wat ons betreft zeker in de nieuwe kadernota terug te komen.

Verder zijn op de thema’s ondermijning als veilige havens stappen gezet in de goeie richting. Maar we zijn er nog niet, zo is er een jaarplanning en een agenda waarin wordt samengewerkt met verschillende partijen ook wel Haven 2.0 wat ons betreft gaan we verder de samenwerking intensiveren en de komende jaren toewerken naar een Haven 3.0 waarmee we de veiligheid verbeteren.

Flexibel inspelen wordt belangrijker
De Pvda Velsen ziet verder dat het flexibel en snel kunnen inspelen alsmaar belangrijker wordt. We zullen dan ook onze aandachtspunten tijdens de behandeling van de nieuwe Kadernota meegeven.

Wijkindeling gemeente Velsen

Ahmet Karateke

Wie ben je? “Ik ben Ahmet Karateke, bijna 42 jaar en woon mijn hele leven al in Velsen. Mijn middelbare schoolcarrière heb ik doorlopen op de Icthus College in IJmuiden en later vanwege de verhuizing in Driehuis.  Ben getrouwd en vader van twee dochters waarbij werk mijn passie is en verder houd ik van fietsen

Meer over Ahmet Karateke