1 maart 2015

Actie Schone stranden

.IMG_3976

Een groep enthousiaste leden waaronder Xander den Uil, Marianne Troostwijk (beide kandidaat voor de staten verkiezingen) en Mirugia Sikkens (kandidaat voor voor het waterschap Amstel, Gooi en Vecht), heeft vandaag een klein deel van het strand van IJmuiden schoon gemaakt. Dit in het kader van de Actie Schone Stranden in aanloop naar de aankomende verkiezingen op 18 maart.

In een korte tijd zijn op een stuk van 100 x 100 meter 20 biologisch afbreekbare vuilniszakken gevuld met zwerfplastic. Dit drukt je met je neus op de feiten en maakt duidelijk dat het terug dringen van plastics noodzakelijk is. Iets waar de PvdA zich sterk voor maakt. Veel van de gevonden plastics waren oude flessen maar ook grotere stukken afkomstig van waarschijnlijk dekzeilen behoorden tot de gevonden objecten.

Met Schone Stranden wil de PvdA aandacht vragen voor de milieugevolgen en gezondheidsrisico’s van plastic afval in de Noordzee en in onze rivieren en binnenwateren.