Door Ahmet Karateke op 1 juni 2017

Wijziging afvalstoffenverordening – minder woonlasten!

De afvalscheiding in Velsen kan wat de PvdA Velsen betreft veel beter, we staan voor duurzaamheid en een schoon milieu. Voor het laatste zullen we met elkaar beter moeten scheiden, zodat hergebruik van afval mogelijk wordt.

Hiermee dragen we bij aan de resultaten van de scheiding, dat tevens een bijdrage levert aan het leefklimaat:

• Het scheidingsresultaat kan leiden tot een resultaat van een mindering van naar verwachting 24,- euro per huishouden (lagere woonlasten).
  • Scheidingsresultaat is fijn voor het milieu, maar hierin ook fijn voor de inwoners. Helaas is het niet zo dat dit gehele bedrag direct in het tarief van volgend jaar verrekend kan worden. Naar verwachting zal er komend jaar wel een tariefvermindering volgen.

Wel maken wij ons, als de PvdA zorgen over het eens in de vier weken legen van de container voor plastic, blik en lege pakken. Daarin gaan immers ook de gebruikte verpakkingen van vlees en vis. Als dat vier weken in een container in de zon staat, vrezen wij voor de effecten daarvan!

Wij verwachten dat het college dit punt goed monitort en er bij HVC op aandringt om hier specifiek aandacht aan te besteden.

Mocht u vragen hebben, mail of bel.

Ahmet Karateke

Wie ben je? “Ik ben Ahmet Karateke, bijna 42 jaar en woon mijn hele leven al in Velsen. Mijn middelbare schoolcarrière heb ik doorlopen op de Icthus College in IJmuiden en later vanwege de verhuizing in Driehuis.  Ben getrouwd en vader van twee dochters waarbij werk mijn passie is en verder houd ik van fietsen

Meer over Ahmet Karateke